.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روابط عمومی استانداری یا روابط عمومی رسانه ها؟!

سامانه اطلاع رسانی استانداری گلستان به دلیل استفاده از اخبار تولیدی خبرگزاریهای فعال در استان به جای اینکه نقش خود را به عنوان روابط عمومی استانداری ایفاء کند به روابط عمومی برخی رسانه ها مبدل شده است.

مدیران سامانه اطلاع رسانی استانداری گلستان با کپی کردن اخبار خبرگزاریها و حذف منبع اصلی، اقدام به درج و انتشار اخبار خبرگزاریها در این سایت می کنند.

این در حالیست که انتشار اخبار دیگر سایتها در سامانه استانداری گلستان و استفاده دیگر رسانه از این سامانه موجب شده تا حق معنوی رسانه ای که خبر، ابتداء در آن رسانه منتشر شد، ضایع شود.

همچنین، انتشار اخبار سامانه استانداری گلستان در دیگر رسانه و مطبوعات (که پیش از این از رسانه دیگری بدون ذکر نام برداشت شده است)، این حق را برای مسئولان رسانه اصلی ایجاد می کند تا موضوع را پیگیری قانونی کنند.

جالب آنکه برخی کارشناسان عضو سامانه استانداری گلستان، ملاک انتشار خبر در سامانه استانداری را انتشار از سوی آن سایت خبری خاص می دانند و معتقدند، رسانه ها و دیگر خبرگزاریها برای ما مهم و ملاک نیستند.

اتخاذ چنین رویکردی و نیز سلیقه ای عمل کردن متولیان امر اطلاع رسانی استانداری گلستان، در دعوت از رسانه ها و خبرگزاریهای فعال منطقه برای پوشش اخبار استانداری، نشان از کم توجهی به امر مهم اطلاع رسانی است.

دعوت از رسانه های مختلف در نشستهای استانداری علاوه برای آنکه موجب افزایش فرایند تولید خبر می شود، نگرشهای سلیقه ای نسبت به مقوله خبر را از بین خواهد برد و در نهایت به توسعه و اعتلای استان کمک می کند.

روند سلیقه ای عمل کردن سامانه اطلاع رسانی استانداری در دعوت از خبرنگاران و خبرگزاریها برای پوشش اخبار و نشستها در ماهها اخیر اوج گرفته است، این در حالیست که نداشتن سرپرست روابط عمومی و امور بین المللی استانداری و کمبود نیرو در بخش روابط عمومی در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

با معرفی "حسین عاشور" به عنوان مدیر جدید روابط عمومی و امور بین المللی استانداری گلستان، امید می رود که برخی سیاستهای اعمال شده از سوی برخی کارشناسان جزء روابط عمومی و سامانه اطلاع رسانی استانداری که اکنون به دلیل نبود مدیر، خود را سیاستگذار این سامانه می دانند و موجب هدر رفت تلاشهای مسئولان استانداری گلستان می شود، کنار گذاشته شود و به رسانه به عنوان رکن مهم اطلاع رسانی نگریسته شود.

اتخاذ سیاستهای سلیقه ای متولیان سامانه اطلاع رسانی گلستان و روابط عمومی استانداری در حالیست که جواد قناعت استاندار جدید گلستان، بارها بر لزوم تعامل مطلوب و مناسب مسئولان با رسانه ها تاکید کرده است و نیاز است مسئولان سامانه اطلاع رسانی استانداری گلستان، این تاکید استاندار را سرلوحه امور قرار دهند، نه سیاستهای سلیقه ای یک کارشناس جزء را.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.836 seconds.